Topp 5 fiberfunderingar
Kundservice finns redo att svara på dina frågor – fem dagar i veckan och näst intill året om. Förra året tog vi emot cirka 100 000 telefonsamtal och 40 000 mejl. Men vad handlar frågorna om? Vi har listat de fem vanligaste frågorna kring fiber och din uppkopplade vardag.
1. Hur går jag till väga för att ansluta fiber till min adress?
Om fibernät finns i ditt område och du vill ansluta din fastighet kan du göra en beställning hos oss på eem.se/bestall-fiber. Där kan du också läsa mer om fiber och hur processen ser ut.
2. Hur hittar jag vem min tjänsteleverantör är?
Din tjänsteleverantör är den som du beställt till exempel internet och TV av. Du kan se på fakturan för ditt bredband vem din tjänsteleverantör är. Du kan också ta hjälp av tjänsteguiden som finns på eem.se/tjansteguiden.
3. Mitt fiber fungerar inte, var felanmäler jag?
Du anmäler felet till din tjänsteleverantör som gör en felsökning. Ligger felet hos oss gör din tjänsteleverantör en felanmälan till oss.
4. Vad kostar en anslutning till en villa?
Finns fiber i området är standardpriset 24 900 kr. Då ingår allt utom grävning på egen tomt. Du kan beställa grävning av oss om du inte vill gräva själv. Bor du i ett område utanför fibernätet återkommer vi med en offert.
5. Kan jag som hyr huset göra en intresseanmälan om fiberanslutning eller är det fastighetsägaren som måste göra det?
Det är endast fastighetsägaren som kan göra en intresseanmälan.
En fiberanslutning gör ditt boende mer komplett och ger alla ökade möjligheter idag och i framtiden. Vi har lång erfarenhet av att bygga och utveckla fibernätet i Eskilstuna och är stolta över att få ge dig en uppkopplad vardag.