Till sidans huvudinnehåll

Gör en felanmälan

Är du utan ström? Eller har ditt vatten blivit missfärgat? Kolla vår aktuella driftinformation eller gör en egen felanmälan. Du kan felanmäla driftstörningar för alla våra tjänster dygnet runt.

Du som bor i lägenhet
Bor du i en lägenhet är det i första hand din hyresvärd eller bostadsrättsförening som du ska kontakta för att felanmäla ett avbrott eller driftstörning som rör Elnät, Fjärrvärme eller Vatten och avlopp. Om det visar sig vara ett fel på vårt nät så gör de i sin tur en felanmälan till oss.

Du som bor i villa

Om du bor i en villa och vill felanmäla ett avbrott eller driftstörning som rör elnät, fjärrvärme eller vatten och avlopp så är det till oss du ska vända dig.

Felanmäl

Felanmälningar kan göras dygnet runt till 016-10 60 60. Om ditt ärende inte är brådskande kan du även mejla in ditt ärende till kundservice@eem.se

1. Felsök själv

Om du har strömavbrott hemma och inte är helt säker vad det beror på så är det bra om du först kontrollerar din egen anläggning enligt vårt felsökningsschema här nedan. Du kan även läsa vår guide för felsök i hemmet. 

2. Kontakta din nätägare

Har du gjort en felsökning själv och fortfarande inte har el så är du välkommen att höra av dig till oss med en felanmälan. Tänk på att du måste ha EEM som elnätägare för att kunna få information om ditt strömavbrott från oss. Det finns flera olika nätägare i kommunen och är du osäker på vilket nät du tillhör så går det att se på nätområden.se.

Kontaktinformation till närliggande nät: 

3. Felanmäl

Du som bor i lägenhet
Bor du i en lägenhet är det i första hand din hyresvärd eller bostadsrättsförening som du ska kontakta. Om det visar sig vara ett fel på vårt nät så gör de i sin tur en felanmälan till oss.

Du som bor i villa

Om du bor i en villa och vill felanmäla ett avbrott eller driftstörning som rör elnät, fjärrvärme eller vatten och avlopp så är det till oss du ska vända dig.

Felanmälningar kan göras dygnet runt till 016-10 60 60. Om ditt ärende inte är brådskande kan du även mejla in ditt ärende till kundservice@eem.se.

Inget vatten

Om det inte finns något vatten i kranen kan det vara bra att börja med att se om vi har någon driftstörning som berör dig. Du hittar vår driftinformation här

Stopp i avloppet

Har du stopp i avloppet och undrar vad du ska göra nu? Om du är säker på att stoppet sitter i den delen av ledningen som tillhör din fastighet så behöver du själv kontakta en spolbil för att få hjälp. Om du däremot inte är helt säker på var stoppet sitter så är det bättre att du hör av dig till oss för vidare hjälp. Vi ersätter inte utlägg för rörspolning om det visar sig att stoppet inte sitter på din del av ledningen.

Missfärgat vatten

Ibland förekommer det att kranvattnet är missfärgat och har en ton av brunt eller gult. Här får du veta mer om vad det beror på och vad du själv kan göra åt det.

Ikon information.

Aktuell driftinformation

Håll dig uppdaterad om planerade och pågående driftstörningar.