Till sidans huvudinnehåll
Miniräknare

Om du inte betalar

Alla kan vi missa att betala en faktura. Här får du reda på vad som händer i en sådan situation.

Efter att EEM har skickat fakturan till dig så har du 20 dagar på dig att betala den. Om du får svårt att betala en faktura bör du höra av dig till oss så fort som möjligt, innan fakturans förfallodag.

Då kan vi oftast hjälpa dig att hitta en bra lösning och minimera eventuella merkostnader. Välkommen att kontakta kundservice på 016-10 60 60.

Betala innan förfallodag

Betalningen ska vara oss tillhanda senast på förfallodagen som finns angiven på fakturan. Detta är enligt gällande avtalsvillkor. Tänk på att det kan ta upp till tre till fyra dagar från det att du har betalat till att vi har pengarna på vårt konto beroende på vilken bank man har använt.

Viktigt att betala fakturan i tid

Vi vill påminna dig om att det är viktigt att betala din faktura senast på förfallodagen. Om betalningen uteblir skickar vi ut en påminnelse några dagar senare.

Om du har haft en sen betalning tidigare under de senaste tolv månaderna kan ett inkassokrav skickas direkt. I sådana fall tillkommer en avgift på 180 kr. Inkassokravet hanteras av vår samarbetspartner SVEA Bank, och det är till dem du behöver vända dig om du har frågor eller behöver hjälp med att hantera inkassokravet.

Dröjsmålsränta tillkommer från och med fakturans förfallodatum.

Om skulden inte regleras kan vi i värsta fall behöva stänga av leveransen av vatten och avlopp, fjärrvärme och el.