Till sidans huvudinnehåll
Drönarbild över centrala Eskilstuna

Vi är företagens partner i vardagen

De flesta känner oss som de som kommer och tömmer soptunnan där hemma och ser till att det finns vatten och el i lägenheter och stugor. Men vi har en annan sida också. Vi jobbar tätt tillsammans med många av stadens näringsidkare och ser till att deras verksamheter har allt som behövs i arbetsvardagen. Här får du en titt på vanliga frågor som våra företagskunder brukar ställa.

Era företagskunder får en personlig kontakt hos er. Vad innebär det?
− Vi ger våra kunder en kontaktperson som hjälper dem med alla våra tjänster. Vi har en lång lista med verksamhetsområden och nyttigheter som våra kunder kan behöva till sitt företag – elavtal, fjärrvärme, vatten och avlopp, återvinning och fiber. Med en personlig kontakt vet kunderna alltid vem de ska ringa till för att få hjälp, och det är alltid lättare att föra dialog med någon som redan är insatt i just deras verksamhet.

Vi lär känna våra kunders verksamhet och finns där som en naturlig del av deras vardag. När vi bygger en relation kan vi snabbt ge rätt hjälp när det behövs. Eftersom vi jobbar lokalt har vi även en bra lokalkännedom som gör att vi snabbt får grepp om våra kunders olika problem och behov.
Oskar Morén

Vad ska jag tänka på när jag väljer elavtal?
− När du väljer elavtal är det bra att ha i åtanke att elmarknaden på många sätt fungerar som aktiemarknaden. Den rör sig upp och ner hela tiden. Vilket avtal som är bäst beror på vad läget är just nu och hur din verksamhet och dina behov ser ut. Det går inte att säga rent generellt att fast eller rörligt pris är det bästa sättet att spara pengar. Det handlar mer om att veta exakt när det är rätt läge att teckna fast pris eller när det i stället är bäst att välja rörligt pris och anpassa verksamheten efter de billigaste timmarna. Vi vill hjälpa våra kunder att välja rätt, så tveka inte att ringa till oss och boka ett möte så ser vi över alternativen tillsammans.
Oskar Morén

Porträtt av Oskar Morén, utesäljare

”Vi är lösnings­orienterade och flexibla. Vi lär känna våra kunders behov och verksamhet och anpassar oss efter dem.” 

 

 


Oskar Morén, utesäljare
016-10 60 21
oskar.moren@esem.se

Kan jag få hjälp att jämföra priser och offerter?
− Det är lätt att stirra sig blind på priset och missa olika avgifter som tillkommer. Vi har koll på allt det som ingår i slutpriset och hjälper gärna till att jämföra offerter. Vi kan även ta hjälp av våra krafthandlare för att få en så bra bild som möjligt av hur prisutvecklingen kommer att se ut. Om vi ser att någon erbjuder ett bättre pris än oss så är vi öppna med det. Det viktigaste för oss är att du kan ta rätt beslut för ditt företag.
Emil Fritzell

Hur kan vi minska vår energi-användning och sänka våra kostnader?
− Här gäller det att titta på den enskilda verksamheten och se vad just ni kan göra. Det kan handla om att köra en särskild maskin en annan tid på dygnet eller att byta kylar och belysning till ett energisnålt alternativ. En av våra kunder sparade väldigt stora summor på att se över just belysning och frysar. Men allt fungerar inte för alla, så det är viktigt att utgå från just er verksamhet. Ett tips är att ta hjälp av kommunens energirådgivare som ger kostnadsfri hjälp. 
Emil Fritzell

Kan vi optimera vår nuvarande återvinningslösning? 
− Vi kommer gärna och tittar på vad ni har för sorts lösning idag. Det som fungerade för några år sedan kanske inte är rätt för er längre. Idag finns det en uppsjö av nya effektiva behållare och lösningar, så det finns mycket man kan se över. Vi utgår alltid från er verksamhet – kanske skulle den bästa lösningen för er vara en container i stället för tio mindre kärl eller att få kärlen tömda oftare?
Emil Fritzell

Porträtt av Emil Fritzell, Key Account Manager

”Vi är noga med att vara transparenta gentemot våra kunder när det kommer till elmarknaden och det som händer där. När elmarknaden är turbulent kan vi kliva in och guida våra kunder så att de förstår vad som händer och vet hur de ska tänka.”

 


Emil Fritzell, Key Account Manager
016-10 66 42
emil.fritzell@esem.se

Hur kan vi minska vår miljöpåverkan? 
− Som lokalt miljöföretag erbjuder vi konsultation om våra miljötjänster. Vi ger er tydlig information och utbildning så att ni har koll på de regler och bestämmelser som finns så att allt blir 100 procent rätt och riktigt. Från oss får ni kunskap och utrustning för att kunna sortera ert avfall på rätt sätt. När fler förpackningar tas om hand och färre går till förbränning minskar ni er miljöpåverkan och sparar samtidigt pengar. 
Nermin Ljubijankic

Varför alla dessa regler och bestämmelser gällande avfallshantering och återvinning? 
− Vi får ofta den frågan. Det är inte våra regler, men som kommunalt bolag har vi ett extra stort ansvar att hjälpa våra kunder att bidra till de klimatmål som Eskilstuna, Sverige och Europa har satt upp. Vårt uppdrag är att minska mängden avfall som hamnar på fel ställe, återbruka mer och minska negativa miljöeffekter. I slutändan handlar det om att vi ska ha en hållbar miljö och om människors och vår naturs hälsa.  
Nermin Ljubijankic

Hur kan EEM som leverantör underlätta så att ni kan fokusera på er verksamhet?
− Det är en fråga som vi vill ställa till våra kunder. Varje kund är unik, och vi vill hjälpa er att hitta den bästa lösningen så att ni kan fokusera på ert uppdrag och er kärnverksamhet. Medan ni fokuserar på er verksamhet löser vi det andra och ser till att allt går till på rätt sätt, med rätt tillstånd, rapportering och återkoppling om var avfallet tar vägen. När vi arbetar tillsammans kan vi skapa något riktigt bra, både idag och för framtiden.
Nermin Ljubijankic

Porträtt av Nermin Ljubijankic, utesäljare

”När vi arbetar tillsammans kan vi skapa något riktigt bra, både idag och för framtiden.”

 

 


Nermin Ljubijankic, utesäljare
016-10 66 08
nermin.ljubijankic@esem.se

Säljavdelningens olika roller

Innesäljare
Kund- och affärsansvarig för våra mindre företags- och fastighetskunder. Administrativt stöd till Key account manager och utesäljarna.

Utesäljare
Kund- och affärsansvarig för våra större och medelstora företags- och fastighetskunder.

Key Account Manager
Kund- och affärsansvarig för våra nyckelkunder och strategiskt största företags- och fastighetskunder. 

Säljkoordinator
Länk mellan marknads- och säljavdelningen gällande kampanjer, events och andra projekt.

Porträtt av Emil Fritzell

Vill du ha personlig hjälp?

Vi hjälper dig att hitta de bästa lösningarna för just ditt företag. Kontakta gärna en av våra säljare.