Serviceavtalet innebär att vi ser över er fjärrvärmeanläggning och optimerar den för trygg och kostnadseffektiv värme. Avtalet omfattar ett årligt servicebesök där vi ser över anläggningen och säkerställer att allt fungerar som det ska.
Efter genomförd service får ni ett protokoll som visar centralens status och eventuella rekommenderade åtgärder för optimal drift.
Genom regelbunden kontroll minskar risken för oväntade problem och vi ser till att värmen används på ett effektivt sätt.
Skulle ett akut fel uppstå finns vi tillgängliga med snabb hjälp och telefonsupport från våra tekniker. Dessutom får ni 15 procent rabatt på reservdelar vid behov av reparationer. (Från 1 januari 2026 höjs rabatten på reservdelar från 15% till 20%.)
Med vårt serviceavtal har vi full koll på flödet åt er. Vi övervakar och justerar för bästa driftsekonomi, så ni slipper bekymmer. Kostnaden styrs av hur effektiv fjärrvärmecentralen är. En effektiv central ger flödespremie (rabatt), medan en ineffektiv kan ge flödesavgift (kostnad). Vi ser till att ni har kontroll och kontaktar er vid avvikelser. Vid behov felsöker vi på plats, åtgärdar enklare problem direkt eller lämnar offert för större åtgärder.