Vanliga frågor och svar om elnät
Vad är elnätsavgift? Och hur får jag igång elen? Här hittar du vanliga frågor och svar om elnät.
Vad är elnätsavgift? Och hur får jag igång elen? Här hittar du vanliga frågor och svar om elnät.
I kommunen finns flera aktörer och du kan se vilket nät du själv tillhör på nätområden.se
Lägenheter delar på en servis, det går eftersom de oftast har en lägre förbrukning. En villa upptar servisens hela kapacitet, medan lägenheter delar på kapaciteten (kallas sammanlagring).
Det är inte alltid det ingår i en vanlig bostadsbesiktning därför kan det vara bra att anlita någon som besiktigar elinstallationerna.
Det är du själv som har ansvar för dina elektiska apparater; att de är hela och används på rätt sätt. Läs gärna våra tips om elsäkerhet.
Vi kan byta mätaren och skicka in den gamla för kontroll. Om inget fel upptäcks, står du som kund för den extra kostnaden.
Vi är tacksamma om du hör av dig till oss på nummer 016-10 60 60 och väljer Felanmälan eller mejla kundservice@eem.se
När du flyttar medför det administrativt arbete som ska betalas av dig som flyttar och inte av kundkollektivet (alla andra).
Har du flyttat till en lägenhet och har redan elhandelsavtal? Då måste du göra en flyttanmälan för att få ström till din nya lägenhet, det gör du enklast på vår hemsida eller ring Kundservice: 016-10 60 60