Anmäl dig till vår sms-tjänst

Håll dig uppdaterad om planerade och oplanerade strömavbrott och ändrade sophämtningstider. Vår sms-tjänst är helt kostnadsfri.

Genom att anmäla dig till vår SMS-tjänst får du:

  • Sms och/eller e-post om det sker ett strömavbrott som är orsakat av ett fel i vårt eget elnät och som varar längre än 1 minut.
  • Påminnelse via sms vid förändrade sophämtningstider.

Hur fungerar tjänsten?

1. Hur anmäler jag mig?

Anmälan sker via formuläret här på hemsidan eller genom att kontakta vår kundservice. Du anger ditt kundnummer (finns på din faktura från oss), förnamn, efternamn samt mobiltelefonnummer och/eller e-postadress. Du får en bekräftelse direkt på sidan när din prenumeration har registrerats.

2. Anmälan via kundnummer, hur fungerar det?

Genom att anmälan sker via kundnummer så blir tjänsten mycket bättre och enklare för dig som kund:

  • Prenumerationen gäller för alla fastigheter/bostäder du har för det kundnumret. Exempelvis både lägenheten i city och fritidshuset på landet.
  • När du flyttar behöver du inte ändra din anmälan, ditt kundnummer är detsamma och så fort vi har hanterat flytten hos oss gäller anmälan din nya bostad.
  • Du får bara avisering när just din/dina bostäder är berörda.
3. Hur många telefonnummer eller e-postadresser kan jag registrera per kundnummer?

Du kan registrera hur många telefonnummer/e-postadresser du vill per kundnummer, det finns ingen gräns för det.

4. Hur ändrar jag min prenumeration?

Det enklaste sättet att ändra prenumerationen är att ta bort det mobiltelefonnummer/den e-postadress du vill ändra och sedan lägga till den nya genom att göra en ny anmälan på ditt kundnummer.

Om du har glömt bort vilket mobiltelefonnummer eller vilken e-postadress du har anmält till tjänsten, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

5. Hur avanmäler jag mig från tjänsten?

För att avanmäla dig från tjänsten kan du göra på följande sätt:

  • Ange kundnummer tillsammans med mobiltelefonnummer för att ta bort det specifika numret för prenumerationen.
  • Ange kundnummer tillsammans med e-postadress för att ta bort den specifika e-postadressen från prenumerationen (elnät).
  • Du kan även ta kontakt med vår kundservice om du vill att alla prenumerationer tas bort från ditt kundnummer.
6. Hanterar tjänsten både planerade och oplanerade avbrott?

Ja, tjänsten hanterar båda planerade och oplanerade avbrott.

  • Planerade avbrott - Aviseras alltid i förtid via personligt brev. Sms och e-post skickas ut när avbrottet pågår.
  • Oplanerade avbrott – Sms och e-post skickas ut direkt när avbrottet har registrerats hos oss.
7. När får jag sms och e-post om ett strömavbrott sker?

Alla strömavbrott hanteras av vår driftcentral som sköter driften av elnätet inom Eskilstuna. Så fort strömavbrottet är registrerat av dem så aviseras du som kund via sms eller e-post. Inom 30 minuter ska du bli aviserad om strömavbrottets start, men i många fall går informationen ut snabbare.

8. Hur blir jag aviserad under ett pågående strömavbrott?

Uppdateringar sker kontinuerligt under ett pågående strömavbrott gällande status samt beräknad sluttid.

9. Vad händer när ett strömavbrott är avhjälpt?

Ett par minuter efter att strömmen kommit tillbaka så kommer du att få en avisering om att det är avhjälpt.

10. Hur fungerar tjänsten gällande återvinning?

Vid exempelvis storhelger ändrar vi hämtningstiderna för sopkärlen och hämtar då dem vanligtvis en dag tidigare eller senare. Sms-tjänsten kommer fungera så att om du är anmäld får du en sms-påminnelse om förändringen i hämtningen så att du inte missar att ställa ut kärlet.